Skocz do zawartości

Paradigm Monitor 11 v.5

Typ sprzętu: Kolumny Podłogowe

Producent: Paradigm

Model: Monitor 11 v.5


Dobry

(4/5)


(4/5 na podstawie 2 opinii)

sprzet
nadzorca2

Data dodania: 05 lipiec 2007

nadzorca2

Data dodania: 05 lipiec 2007

Jakość/cena
Ocena ogólna
Jakość/cena
Ocena ogólna
  • Dotyczy kontynuacji poprzedniej opinii. Idealne przetwarzanie pasma akustycznego.
  • Mało zadowalająca przestrzenność

Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: krócej niż 1 miesiąc

Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Ponieważ są bardzo dobre za tę kwotę. Za porównywalnej jakości kolumny innych znanych firm musiałbym zapłacić około 10000zł, tylko nie Dali

Opinia:

Ponieważ zgodnie z zaleceniem producenta kolumny zostały wygrzane po około 105 godzinach pracy, mogę już wydać końcową opinię.

Jeżeli chodzi o przetwarzanie sygnałów pasma akustycznego to te kolumny robią to idealnie. Mamy tutaj wszystkiego pod dostatkiem, jednak po wygrzaniu basy spokorniały i przesunęły się nieznacznie w kierunku niskich tonów co jest wytłumaczalne zwiększeniem miękkości zawieszenia membran głośników niskotonowych. Wszystkie pozostałe opinie pozostają nie zmienione.

Niestety wadą tych kolumn jest pozostająca na średnim poziomie przestrzenność. Jednak w ogólnym rozrachunku są bardzo dobre.

Nie jesteśmy w stanie mieć wszystkiego za kwotę 4000zł. Mamy tutaj idealne i niezwykle czyste przetwarzanie całego pasma z gorszą przestrzennością. Wynika z tego, że zwrotnica wnosi dość duże przesunięcia fazowe, czego producent nie skorygował.


nadzorca2

Data dodania: 03 lipiec 2007

nadzorca2

Data dodania: 03 lipiec 2007

Jakość/cena
Ocena ogólna
Jakość/cena
Ocena ogólna
  • Bardzo dobre odtwarzanie całego pasma od bardzo niskich tonów poprzez całą średnicę do wysokich. Niezwykle wysoka skuteczność 97dB powoduje bardzo dobrą współpracę z lampowcami i wzmacniaczami Sony serii ES, np. F-870ES, o którym pisano , że nie gra a jest to nieprawdą bo wymaga takich kolumn jak Paradigm Monitor 11v.5
  • Porównując z Audio Academy Hyperion III, mają gorszą stereofonię, poprawia się po podłączeniu z oddzielnych końcówek części wysokotonowej i średnio-niskotonowej. Dostawca jednak zapewnia, że po wygrzaniu kolumn po około 100h, stereofonia ulegnie poprawie na co ma wpływ zawieszenie lekkiej membrany głośnika średniotonowego.

Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: krócej niż 1 miesiąc

Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: JM SYSTEM w Olkuszu

Ile zapłaciłeś/aś?: około 4000

Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Ponieważ szukałem kolumn do kapryśnego i wymagającego wzmacniacza Sony F-870ES. Dla przykładu podam, że kolega stwierdził, że ten wzmacniacz w ogóle nie gra, tylko on miał bardzo dobre Dali Grand ale nie nadające się do mojego wzmacniacza.

Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: Audio Academy Hyperion III, JBL TL-800, Dali Euphonia MS4, Dali Helicon 800, a w domu dodatkowo Jamo Concert VII, Tonsii Bolero 200 LUX, Tonsil Altus 140.

Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Cała seria Sony ES: Wzmacniacz F-870ES, tuner 707ES, magnetofon 808ES, DAT 77ES, CD 779ES oraz gramofon Technicsa SL-1600 Mk-II z jedną z lepszych na świecie wkładek MC Denona DL-104

Opinia:

Przepraszam na początku za pomyłkę, ponieważ taką samą opinię zamieściłem błędnie przy Monitorach 5...........!!!!!!!!!!!!

Posiadam właśnie cały zestaw serii ES Sony, łącznie z DAT-em 77ES i gramofonem Technics SL-1600 Mk II, jednak w salonie odsłuchowym słuchałem tych kolumn na Denonie. W salonie porównywałem Dali Helicon 800,Dali Ephonia MS4, Audio Academy Hyperion III, JBL TL 800. W tym zestawieniu pod względem lokalizacji źródeł dźwięku bezkonkurencyjne były Audio Academy, później Paradigm następnie JBL a na końcu Dali Euphonia i Helicon.

Pod względem brzmienia, skuteczności i czystości partii wokalu bezkonkurencyjne były Paradigm Monitor. Perkusja słyszana na tych kolumnach jest niezwykle naturalna, werbla jeszcze nie słyszałem tak jak na Paradigm. Basy są w bardzo dużej ilości mocno schodzące ale za to bardzo dobrze kontrolowane i stąd wyjątkowo dobrze sprawdzają się na wzmacniaczach Sony serii ES oraz lampowcach. Średnica jest wyjątkowo czytelna bez jakiegokolwiek zamglenia jak to jest w przypadku przereklamowanych Dali. Wysokie są wyraziste ale nie kłujące i syczące. W przypadku brzmienia, skuteczności i czystości na pierwszym miejscu są Paradigm, później Audio Academy, JBL, Dali Euphonia i Helicon. Te kanadyjskie kolumny nadają się zarówno do słuchania akustycznego jazzu jak i muzyki rockowej. Dla porównania podam, że brzmienie tych kolumn przy płaskiej charakterystyce wzmacniacza jest takie jak przy słuchaniu Jamo Concert VII, Bolero 200 Lux stosując podbicie +6dB na wysokich i niskich. Przy płaskiej charakterystyce jest wyjątkowo dużo niskich tonów i tutaj można je porównywać z JBL TL800.




Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.